اطلاعات اسم برنا

جنسیت پسر
نام به انگلیسی borna
تلفظ نام به انگلیسی /bornā/
تلفظ به فارسی برنا
افراد دارای این نام 4,704
ابجد 253
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم برنا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام برنا فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " برنا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام برنا به صورت “ /bornā/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام برنا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام برنا

 
معنی اسم برنا در فرهنگ فارسی عمید:
جوان.
 
معنی اسم برنا در فرهنگ اسم ها:
معنی: شاب، ظریف، خوب، نیک، دلاور، جوان
 
معنی اسم برنا در فرهنگ فارسی:
جوان، مردجوان، نقیض پیر، برناه و برناک

۱- جوان شاب مقابل پیر . ۲- ظریف خوب نیک .
 
معنی اسم برنا در فرهنگ فارسی معین:
۱ – جوان . ۲ – زیبا، خوب . برناه هم گفته می شود.
 
معنی اسم برنا در لغت نامه دهخدا:
برنا. [ب َ / ب ُ ] ( ص ، اِ ) برنای. جوان. ( برهان ) ( آنندراج ) ( هفت قلزم ). مرد جوان. ( غیاث ). جوان ، مقابل پیر. ( ناظم الاطباء ). برناک. برناه. برنای. شاب. در پهلوی اَپورنای ، در اوستا اَپِرِنایو، به معنی نابرنا، چه «اَ» از ادوات نفی است و پرنایو مرکب از دو جزو است به معنی پر زمان و مدت ، بنابراین اپرنایو، یا نابرنا کسی است که هنوز عده سالی که برای سن بلوغش لازم است پر نشده باشد. پرنایو در اوستا به معنی کسی است که به سن بلوغ رسیده و زمان لازم پر شده باشد، همین کلمه اخیر است که در فارسی برنا شده و از آن مطلق جوان اراده کنند.
 
معنی اسم برنا در ثبت احوال:
1- جوان؛ 2- (در قدیم) شاب، ظریف، خوب، نیک، دلاور.
 

حروف ابجد نام برنا

ابجد اسم برنا شامل عدد " 253 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 13 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 10 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «برنا»

دانا
سورنا
برهان
بردیا
یونا
توانا
برکت
برزو
سینا
برمک
برسام
برزین
بها
سینا
بردبار
 

نام های هم آوا دختر با اسم «برنا»

دُرنا
سُرنا
پرنا
رعنا
درنا
رنا
جانا
باران
بهارناز
آنا
حسنا
 

خصوصیات اسم برنا

رنگ نام برنا صورتی می باشد. از لحاظ علم فلسفه شما شخصی شگفت انگیز محسوب میگردید چرا که از اراده بالایی برخوردار هستید. همین نیروی اراده ی شما موجب شده است که به دنبال رسیدن به آرزو و رویاهایتان باشید و به راحتی آنها را بدست آورید. با همین خصوصیاتی که تا به الان برای شما شرح دادیم میتوان گفت افرادی که نام آنها برنا است  میتوانند یک مدیر واقعی باشند و از عهده مسئولیت های بزرگ و متعدد برآیند  و با کمک به دیگر اشخاص هم آن ها را در مسیر درست قرار دهند. اگر بخوایم از خصوصیت شما در زمینه عاطفی صحبت کنیم باید بگوییم که شما دارای قدرت بالایی هستید و از همین رو میتوانید به عمق روابط عاطفی بروید و هم چنین میتوان گفت که شما در روابط به صورت محتاط رفتار کرده و با هر شخصی بسیار سریع صمیمی نمی شوید و همیشه به صورت کاملا عقلانی و به دور از احساسات درباره طرف مقابل خود تصمیم میگیرید.


منبع: راسخون